✦ လူစိတ္သည္ တိရစၧာန္သံုး မသိၾကိဳက္ မုန္းလံုးလံုးမရွိ ရပါ။
လူစိတ္သက္သက္ကား
ကိုယ့္ေအာက္နိမ့္ေန ကရုဏာ
ကိုယ့္ထက္ျမင့္ေန မုဒိတာ
တန္းတူျဖစ္ေန ေမတၱာ
စိတ္ေအး-ထပ္ေန ဥပေကၡာ
အျမတ္ရ ေနထိုင္နည္းျဖစ္ေသာ ထိုေလးမ်ိဳးမွ်သာ။
✦ ထိုသို႔ျဖစ္ရန္မွာ
(က) လူႏွင့္ တိရစၧာန္တို႔၏ ဉာဥ္အၾကား သီလျဖင့္ စည္းကာ ထားရပါသည္။
– တိရစၧာန္ကား ကိုယ့္ဖို႔သာသိ ကိုယ္တြက္ျဖည့္စျမဲ။
– လူမွန္လွ်င္ ႏွစ္ဖို႔ညွိ ႏွစ္ဖက္စလံုးအတြက္ သိစျမဲ။
တဖန္
(ခ) လူႏွင့္တိရစၧာန္တို႔ စရိုက္ၾကား ဒါနစည္းျဖင့္ ကာျခား ထားရပါသည္။
– တိရစၧာန္ကား ကုိယ္ဖို႔ေလာက္သာ လုပ္စျမဲ။
– လူမွန္လွ်င္ တစ္ကိုယ္ေကာင္းမထား။
✦ ထိုသို႕ျဖစ္လာရန္မွာ • •
ကိုယ္ခ်င္းစာ ေမတၱာထား အားေကာင္းမွသာ ျဖစ္ပါမည္။
ယင္း ကိုယ္ခ်င္းစာေမတၱာထား အားေကာင္းရန္ကား စိတ္ႏွင့္ တစ္ဖက္အာရံု
အေတြ႕ မေတြးသာ၊ အာရံုေနာက္ လိုက္မေျပးသာရန္ သရဏဂံုျဖင့္ မံေပး
ထားမွသာ။
✦ ယင္း မံထားေသာ သရဏဂံု မျပတ္မလပ္ ထံုကူးေနရန္ကိုကား
ႏြားေက်ာင္းသားကို ဒုတ္ကဲ့သို႔ေသာ အပၸမာဓ သတိမ်ိဳး ၾကီးစိုးေနမွသာ
– ထိုသတိ ဒါနပြဲဝင္မိလည္း ရွိေနရပါသည္သာ
– ထိုသတိ သီလပြဲဝင္မိလည္း ရွိေနရပါသည္သာ
– ထိုသတိ ျပင္ပကိစၥ ၾကံေျပာျပဳမိလည္း ရွိေနရသည္သာ
– ထိုသတိ အလုပ္ကင္းစဲ အမ်ားႏွင့္ေနလွ်င္လဲ စိတ္ႏွင့္တြဲေပးထားရသည္
သာ
– ထိုသတိ အလုပ္ကင္းစဲ တစ္ေယာက္ထဲမွာလဲ စိတ္ႏွင့္တြဲေနေစရသည္သာ
✦ ကုန္ကုန္ေျပာရလွ်င္ အိပ္ေသာ္မွ သတိလက္မခ် အိပ္စက္ရပါမည္။
✦ တိရစၧာန္မ်ိဳးစံုက အမွတ္မဲ့ျဖစ္ခဲ့ေသာစိတ္ လူျဖစ္မွ သတိႏွင့္ တြဲသိပ္ေပး
ေနရျခင္းတည္း။
✦ ဤသို႔သာ အမွတ္မွ အမွတ္မျပတ္ေအာင္ မွတ္ေပးေန ႏိုင္ပါေသာ္
တိရစၧာန္သံုး
၁။ ငါလိုခ်င္သည္
၂။ ငါပစၥည္းျဖစ္ေအာင္ ၾကိဳးစားမည္
၃။ ငါ ပိုင္သိမ္းပိုက္ထားလိုက္မည္။
ထို တဏွာ မာန ဒိ႒ိမ်ား လူ႔စိတ္အနီးအပါးသို႔ သီမလာႏိုင္ပါ။
✦ တဖန္ ဤ တိရစၧာန္စိတ္မ်ားမွ ပြားထြက္လာၾကေသာ
၁။ ဒင္းေတာ့ ငါဘယ္ေတာ့မွ မေက်ခ်မ္း
၂။ ဒင္း ငါ့အဆင့္မ်ိဳး တိုးခြင့္မေပး
၃။ ဒင္း တစ္ေန႔ေန႔ ငါ့ေအာက္ ေခြးက် က်ရမည္
၄။ ဒင္းထံ အျပန္အလွန္မထားမိခဲ့သည္မွာ ငါ့အမွား
ထို၌ ေဒါသအုပ္စုမ်ားလည္း ျပံဳမတိုးရဲၾကေတာ့ပါ။
✦ တဖန္လည္း ဤ ခ်စ္မုန္းစုမွ လုတက္လာၾကေသာ
အၾကိဳက္ေတြ႕ ဘာျဖစ္ျဖစ္၊ ေနာင္အေရး ေနာင္အတိုင္း ျဖစ္လိမ့္မည္။
အမုန္းေတြ႕လည္း ဘာျဖစ္ျဖစ္ ေနာင္ကိစၥ ေနာင္မွ ၾကည့္ေရွာင္မည္။
ထို မ်က္ႏွာဖံုး ႏွစ္ဖံုးလည္း ကုန္းဝင္မလာရဲပါ။
✦ ဤႏွစ္ဖံုးကမွ ကုန္းဝင္မလာေသာ္ ရွက္ရေကာင္းမွန္းလည္းမသိ၊
ေၾကာက္ရေကာင္းမွန္းလည္းမသိ။ ထို မသိႏွစ္ပါးလည္း မလားသာပါ။
✦ သည့္အတူ
ပူပ်ံ႕ ေငးပ်ံ႕ စိတ္လန္႔သမွ် စိတ္ကူးသိမ္းမ်ား ျပန္႔ျခင္းမ်ားလည္း မလာသာပါ။
✦ သည့္အတူ
လက္ရွိအာရံု အကုန္မမိ၊ ခုန္လိုက္ ရပ္လိုက္ အသိမ်ိဳးလည္း တိုးဝင္မလာသာ
ပါ။
သတိကလည္း ေပးေနေသာ လူေသြးစစ္စစ္ျဖစ္ေရးမ်ားတည္း။
✦ ဤအရိုင္းစိတ္မ်ား မဝင္သာခ်ိန္ –
✦ ဘဝင္ေအးသျဖင့္ ႏွလံုးေသြးပါ ေအးလာခ်ိန္ –
ထိုအခ်ိန္တြင္ ဤတရား ျမင္လာေစပါသည္။
– ငါၾကိဳက္တာႏွင့္ သူ႕သိမ္းပိုက္သည္၊ မတရား
– ငါမုန္းတာႏွင့္ သူ႔တိုက္ခိုက္သည္၊ မတရား
– ငါမသိတာႏွင့္ သူ႔သြား သိမ္းပိုက္တိုက္ခိုက္သည္၊ မတရား
ဤလူ႔အသိတရားမ်ား လူ႔ေသြးထဲမွပင္ ေပါက္ပြားလာပါသည္။
ထိုလူေသြးမ်ား အတိတ္ေကာင္းမႈ ျပဳကတည္းကပါျပီး သားပင္။
✦ ထို႔ေနာက္ ဆက္လက္ဆင္ျခင္မိလာ၏။
– ငါ့ သည္လိုလုပ္ ငါၾကိဳက္မလား၊ မၾကိဳက္၊ ငါမွ မၾကိဳက္ သူမၾကိဳက္ေပဘူးေပါ့
– ငါ့ သည္ ေျပာ၊ ငါ ခံႏိုင္မလား၊ မခံႏိုင္ပါ၊ ငါမွ မခံနိုင္ သူလဲ မခံႏိုင္ေပဘူး
ေပါ့
– ငါ့ သည္ၾကံ ငါ သည္းခံနိုင္မလား၊ သည္းမခံနိုင္ပါ၊ ငါမွ သည္းမခံ သူလဲ
သည္းမခံေပဘူးေပါ့
ထိုအခါ သူ႕မွာ မေက်နပ္စိတ္ ျဖစ္လာပါမည္။
ထို မေက်နပ္စိတ္သည္ ငါ့ထံ ျပန္လည္ေတာင္းခံရန္ အေႂကြးေတးထားျခင္း
ပဲ။
သည္လိုဆို သူ႕အေႂကြးေတး ကိုယ့္မွာ ရန္မေအးႏိုင္ေတာ့ရာ
ဤ ငါ၏အျပဳအမူမ်ားကား အျပစ္ရွိမ်ားခ်ည္းသာ။
✦ တဖန္လည္း
သူ႕ထံမွ သိမ္းပိုက္ တိုက္ခို္က္၍ ရယူထားေသာ ပစၥည္းမ်ားကလည္း
သံုးတိုင္းကုန္ ကုန္တိုင္းပ်က္ဘာမွ အဖတ္မတင္ရစ္ခဲ့ပါကလား • •
သူပိုင္ ငါပိုင္လုပ္၍ ထုတ္ယူသံုးစား ခံစားခြင့္ရမ်ားကလည္း
စားရင္းကုန္ ကုန္ရင္းသြား ငါ့စား ဘာမွမက်န္ရစ္ခဲ့ပါကလား • • ။
✦ သို႔ေၾကာင့္
ဤ ငါ၏ ခံစားျခင္းမ်ားကလည္း အက်ိဳးမဲ့မွ်သာတည္း။
ဤသို႔ ေသြးေအး၊ ေသြးမွန္ေၾကာင့္ လူစိတ္မ်ား ကိုယ့္ဆီ ျပန္လာခ်ိန္မွာ
တိရစၧာန္ဉာဥ္စရိုက္ဆိုးမ်ား သတိစည္းရိုး ခ်ိဳးမဝင္ရဲေတာ့ရာ
• အၾကိဳက္က ေသြးထိုးလည္း လူစိတ္မညွိဳး ပိုးစိုးပက္စက္အထိ ေရွ႕မတိုး။
• အမုန္းက ေသြးထိုးလည္း လူစိတ္မညွိဳး ပိုးစိုးပက္စက္ အျပစ္မဆိုး။
ထိုအခါ ထိုလူစိတ္
• သူ႔ကိုယ္ႏွင့္ကိုယ့္ကိုယ္ တစ္ကိုယ္ခ်င္းစာနာေထာက္ထားျခင္း ကိုယ္ခ်င္းစာ
တရား(ေကာင္းမႈျပဳတုန္းကအတိုင္း) ေပါက္ပြားလာေတာ့သည္။
• ထို႔ေနာက္ သူ႔ဘဝႏွင့္ကိုယ့္ဘဝ ေကာင္းမႈျပဳခဲ့တုန္းက အတိုင္း တန္းတူအ
ျဖစ္ မွ်တထားလိုက္သည္-
• ကိုယ္ခ်င္းစာမဝင္ ေမတၱာမယွဥ္ႏိုင္သည္ကို စိတ္ကူးျဖင့္ပင္ ေတြးၾကည့္ပါ။
• လူစိတ္မဝင္ ကိုယ္ခ်င္းစာ မယွဥ္လာသည္ကိုလည္း စိတ္ကူးျဖင့္ပင္ေတြး
ၾကည့္ပါ။
ဤစိတ္မ်ိဳး ျမန္မာတို႔၏ ျမန္မာ၌ မရွားေသးပါ။ ထိုစဥ္
– ျဖဴ စင္ျပီးေသာ အရွင္မ်ား၌ အတိုင္းသား ေတြ႕ႏိုင္ၾကပါေသးသည္။
– ျဖဴ စင္ေနေသာ အရွင္မ်ား၌လည္း အတိုင္းသားရွိေန ၾကပါေသးသည္။
– ျဖဴစင္ေနေသာ လူမ်ား၌လည္း အတိုင္းသားပင္ ျမင္ေန ရပါေသးသည္။
ျမန္မာသည္ လူစိတ္ျဖင့္ေနေသာ ျမန္မာတည္း။
• ေသြးေအးႏွင့္ေသြးပူ လူႏွင့္တိရစၧာန္တို႔ မူကြဲရာ၏ အေၾကာင္းရင္း • •
• စိတ္ျဖဴႏွင့္စိတ္ပူ လူႏွင့္တိရစၧာန္ေသြး ေမြးျမဴ ရာ၏ အေၾကာင္းရင္း • •
ထိုေသြးပူႏွင့္ စိတ္ပူမွ စိတ္ျဖဴ ေသြးေအးျဖစ္လာလိုေသာ္ အမွတ္မဲ့ထားေသာ
စိတ္သတိျဖင့္ တြဲခ်ိတ္၍ ပင္ကိုယ္စိတ္ျဖစ္လာသည္အထိ ထိန္းေက်ာင္းေပးပါ
ေလ။
Ref: https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=957669501019547&id=355156207937549&substory_index=0