ကာယႏုပႆသ နာ ရႈကြက္မ်ား (ပါေမာကၡခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ ေဒါက္တာနႏၵမာလာဘိဝံသ)

ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ အဂၢမဟာ႑ိတ ပါေမာကၡခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ႀကီး ေဒါက္တာနႏၵမာလာဘိဝံသ ေဟာၾကားေတာ္မူေသာ မဟာသတိပ႒ာနသုတ္ အႏွစ္ခ်ဳပ္မွ ကာယႏုပႆသ နာ ရႈကြက္မ်ား

~~~~~~
၀၀၂။ ကာယႏုပႆသ နာ
~~~~~~
တရားေတာ္ကို ဤေနရာတြင္ နာယူႏိုင္ပါသည္။

Audio link

http://dhammadownload.com/MP3Library/Dr-Nandamalabhivamsa/MP3Disc09/002-Dr-Nandamalabhivamsa-290909.mp3

Video Link

http://dhammadownload.com/MP4Library/Dr-Nandamalabhivamsa/DVD-12/02-Dr-Nandamalabhivamsa-DVD12.mp4

စာအုပ္ကို ဤေနရာတြင္ download လုပ္ယူႏိုင္ပါသည္။

http://dhammadownload.com/File-Library/Dr-Nandamalabhivamsa/Dr-Nandamalabhivamsa-MahaThaHtiPathanThoatAhNyitChote.pdf

~~~~~~~~
ကာယႏုပႆသ နာ ရႈကြက္မ်ား (အထက္ပါ တရားေတာ္မွ မိမိ နားလည္သလို မွတ္စုတို ထုတ္ႏႈတ္ခ်က္)

~~~~~~~~

မဟာသတိပ႒ာနသုတ္မွာ ကမၼ႒ာန္းအာရုံ ၂၁ မ်ိး ေပး ထားတဲ့အနက္ ကာယႏုပႆနာနဲ႕ စပ္ဆိုင္တဲ့ ကမၼ႒ာန္းအာရုံ ၁၄ မ်ိဳးရွိတယ္။

အဲဒီ ၁၄ မ်ိဳးအနက္မွ ရုပ္အေလာင္း ၉ မ်ိဳးရႈပြားမႈကို အပိုင္း တစ္ခု အေနနဲ႕ စုေပါင္းလိုက္ရင္၊ အက်ဥ္းအားျဖင့္ ကာယႏုပႆနာ ရႈနည္း အပိုင္း ၆ ပိုင္း ရရွိပါသည္။

~~~~~~~~
ကာယႏုပႆနာ ရႈနည္း အပိုင္း ၆ ပိုင္း
~~~~~~~~

(၁) အာနာပါန ပဗၺ – ထြက္ေလ ဝင္ေလႏွင့္ (သတိစြမ္းအား၊ ဥာဏ္စြမ္းအားေတြကို ထက္လာေအာင္) ေလ့က်င့္ ျခင္း

(၂) ဣရိယာပထအဗၺ – ေလွ်ာင္း၊ ထိုင္၊ ရပ္၊ သြား- စတဲ့ သြားလာလႈပ္ရွား ဣရိယာပုထ္ ေလးပါး ႏွင့္ (သတိစြမ္းအား၊ ဥာဏ္စြမ္းအားေတြကို ထက္လာေအာင္) ေလ့က်င့္ျခင္း

(၃) သမၸဇညပဗၺ – ေလွ်ာင္း၊ ထိုင္၊ ရပ္၊ သြား ဆိုတဲ့ အႀကီးစားေတြထဲကမွ ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ ဣရိယာပုထ္
အေသးစားေလးေတြကို သတိထားၿပိး ဆင္ျခင္တုံတရားႏွင့္ ဆင္ျခင္ၿပီးေတာ့ ဥာဏ္ရည္ဥာဏ္ေသြးတက္ေအာင္ ေလ့က်င့္ျခင္း

(၄) ပဋိကူလ မနသိကာရပဗၺ – ခႏၶာကိုယ္ႀကီးထဲက ၃၂-ေကာ႒ာသ ျဖစ္ေသာ (၁) ကိုယ္ျမင္လို႕ရတဲ့ ၅မ်ိဳး – ဆံပင္၊ ေမြးညွင္း၊ ေျခသည္း လက္သည္း၊ သြား၊ အေရ၊ (၂) ကိုယ္ျမင္လို႕မရေသာ ၂၇ မ်ိဳး – အသား၊ အေၾကာ၊ အရိုး၊ ျခင္ဆီ၊ အညႈိ႕၊ ႏွလုံး၊ အသည္း၊ အေျမွး၊ အဖ်ဥ္း၊ အဆုပ္၊ အူမ၊ အူသိမ္၊ အစာသစ္၊ အစာေဟာင္း၊ ဦးေႏွာက္၊ သည္းေျခ၊ သလိပ္၊ ျပည္၊ ေသြး၊ ေခၽြး၊ အဆီခဲ၊ မ်က္ရည္၊ ဆီၾကည္၊ တံေတြး၊ ႏွပ္၊ အေစး၊ က်င္ငယ္- စေသာ ၃၂-မ်ိဳးေသာ ခႏၶာကိုယ္မွာ ရွိေနတဲ့ အရာေတြကလည္း body ေတြပဲ။ အဲဒါကိုေတာ့ ပဋိကူလ မနသိကာရပဗၺ – ရြံစရာေတြနဲ႕ ပတ္သက္တဲ့ ကာယာႏုပႆနာအခန္း၊ ကာယမွာ မသတီစရာ၊ ရြံစရာေတြကိုလည္း ဆင္ျခင္စဥ္းစားၿပီး သတိကပ္ဖို႕ ေလ့က်င့္ဖို႕ကိုလည္း အပိုင္းတစ္ပိုင္းအေနနဲ႕ ေဟာထားတယ္။

(၅) ဓာတု မနသိကာရအဗၺ – ခႏၶာကိုယ္ထဲမွာ ဓါတ္ႀကီးေလးပါးဆိုတဲ့ ထင္ရွားသိသာတဲ့ အရာရွိတယ္ – ပထဝီ၊ အာေပါ၊ ေတေဇာ၊ ဝါေယာ၊ အဲဒီဓါတ္ႀကီးေလးပါးကို ခႏၶာကိုယ္ႀကီးထဲမွာ ရွိေနတဲ့ အေနအထားအတိုင္း တစ္ခုစီ တစ္ခုစီ ဆင္ျခင္သုံးသပ္ၿပီးေတာ့လည္း သတိကပ္ဖို႕၊ ကာယနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဥာဏ္ေတြထက္လာေအာင္ နည္းစနစ္ေတြ၊

အားလုံး ကာယႏုပႆနာ အပိုင္း ၅ ခု၊

(၆) နဝသိဝထိကပဗၺ – သခ်ိဳင္းမွာေတြ႕ရမယ့္ ရုပ္အေလာင္း ၉ မ်ိဳး ခြဲၿပီး ရႈပြားရေသာ ကာယႏုပသနာကမၼ႒ာန္း

စုစုေပါင္း ၁၄ မ်ိဳး

~~~~~~~~
ကာယႏုပသနာကမၼ႒ာန္း အားထုတ္သူတို႕၏ က်င့္ဝတ္

~~~~~~~~

အာတာပီ-သမၸဇာေနာ-သတိမာ (သို႕မဟုတ္) ကာရက မဂၢင္ ၅ ပါး

အာတာပီ-သမၸဇာေနာ-သတိမာ
အာတာပီ – ႀကိဳးစားမႈ၊ ကာယိကဝိရိယ၊ ေစတသိကဝီရိယ (စိတ္ဓါတ္ျပင္းထန္) ႏွစ္မ်ိဳး
သမၸဇာေနာ – ကိုယ္လုပ္တဲ့ လုပ္ငန္း ကိုယ္ နားလည္ရမယ္၊ စိတ္ရဲ႕ အေျခအေနကို အၿမဲတမ္း ေလ့လာအကဲခတ္ေနရမယ္၊ စိတ္အားက်သြားရင္ျမွင့္ေပးရမယ္၊ တက္လာရင္ေလွ်ာ့ေပးရမယ္၊
သတိမာ – သတိဆိုတာ သမာသတိပဲ၊ ဝီရိယတို႕၊ သတိတို႕၊ ပညာတို႕ဆိုတာ တရားအာထုတ္ရင္ မရွိမျဖစ္တဲ့ အရည္အေသြးေတြပါပဲ။ ဒါေတြကို တစ္ခုနဲ႕တခု ထိန္းညွိေပးရတယ္၊ သဘာဝတရားေတြက လုပ္တယ္ဆိုတာ သူအလုပ္ပဲသူလုပ္တာ၊ ဆိုင္ရာဆိုင္ရာ အလုပ္ကိုပဲ လုပ္ၾကတာ၊ ေဘာင္ေက်ာ္ၿပီး မလုပ္ဘူးတဲ့၊

ကာရက မဂၢင္ ၅ ပါး
သမၼာဒိ႒ိ၊ သမၼာသကၤပၸ၊ သမၼာဝါယာမ၊ သမၼာသတိ၊ သမၼာသမာဓီ – မဂၢင္ ၅ပါး၊ – တရားအားထုတ္ရင္ သူတို႕က အလုပ္ လုပ္တာ။
သမၼာဝ္စာ၊ သမၼာကမၼႏ ၱ၊ သမၼာအာဇီဝ က တရားအားထုတ္တဲ့ function ထဲမွာ မပါဘူး၊ အေထာက္အကူျပဳတဲ့ အေနနဲ႕ဘဲ ပါတယ္၊

~~~~~~~~
ကာယႏုပႆနာ ရႈနည္း အပိုင္း ၆ ပိုင္း – ရွင္းတမ္း
~~~~~~~~

(၁) အာနာပါနႆတိ ကမၼ႒ာန္း
~~~~~~~~

(ပထမ) ေနရာေရြးခ်ယ္ျခင္း၊
– အရညဂေတာ ဝါ ရုကၡမူလဂေတာ ဝါ သုညာဂါရဂေတာ ဝါ၊
(က) အရညဂေတာ – လူသံတိတ္ဆိပ္တဲ့ လူသူမနီး ဆိတ္ၿငိမ္တဲ့ေတာ မွာ ျဖစ္ေစ
(ခ) ရုကၡမူလဂေတာ – သစ္ပင္အနီး၊ သစ္ပင္ေအာက္ မွာ ျဖစ္ေစ
(ဂ) သုညာဂါရဂေတာ – ဘယ္သူမွ မရွိတဲ့ ကိုယ္တစ္ေယာက္တည္းေနတဲ့ တိုက္ခန္းမွာ ျဖစ္ေစ

(ဒုတိယ) ထုိင္ပုံထိုင္နည္းစနစ္
နိသီဒတိ – ထို္င္ၿပီး အားထုတ္ပါ၊
ပလႅကၤ ံ အာဘုဇိတြာ – အမ်ိဳးသားေတြ အတြက္ တင္ပလႅင္ေခြထိုင္
အဒၶပလႅကၤ – အမ်ိဳးသမီးေတြအတြက္ ဒူးတစ္ဖက္တုပ္ထိုင္နညး္စနစ္နဲ႕ ထိုင္၊
ဥဇုံ ကာယံ ပဏိဓာယ – ခါးကေန ေခါင္းအထိ ခႏၶာကိုယ္ေလးကို ေျဖာင့္ေျဖာင့္ ထားပါတဲ့၊
ပရိမုခံ သတိ ံ ဥပ႒ေပတြာ – သတိေလးကို ကမၼ႒ာန္းအာရုံ ေရွ႕ကို ပို႕လႊတ္ပါတဲ့၊ ကမၼ႒ာန္းအာရုံရွိတဲ့အေပၚမွာ သတိေလးက အဲဒီအာရုံကို ရယူလိုက္ပါလို႕ ဆိုလိုတယ္။

(တတိယ) ရႈကြက္ –

(ေလ့က်င့္စဥ္ ပထမ အဆင့္)
ဖု႒ ဌာေန – ေလကေလး ထိသြားတဲ့ေနရာကို စိုက္ၾကည္႕ပါ၊ ျမတ္စြာဘုရားက ေလကေလးထိတဲ့ေနရာလို႕ေတာ့ မေဟာဘူး၊ သတိကို အဲဒီကို ပို႕လႊတ္လိုက္၊ ထြက္ေလ ဝင္ထြက္ ထိသြားတဲ့ေနရာကို ပို႕ၿပီးရင္ နံပါတ္တစ္ စ ေလ့က်င့္ရမွာက
သေတာဝ အႆတိ၊ သေတာဝ ပႆတိ – သတိေလးထားၿပီး ရွဴသြင္းလိုက္ပါ၊ သတိေလးထားၿပီး ရိွဴက္ထုတ္လိုက္ပါ၊ ရွဴသြင္းတဲ့ေလကေလးကိုလည္ သတိရွိပါ၊ ေလကေလး ရိွဴက္ထုတ္တဲ့အခ်ိန္မွာလည္း သတိရွိပါ၊ ဒါကို စဥ္ဆက္မျမတ္ ေလ့က်င့္ရမယ္။

(ေလ့က်င့္စဥ္ ဒုတိယ အဆင့္)

အဲဒီလို ေလ့က်င့္လိုက္တဲ့ အခါက်ေတာ့ တိုးတက္မႈ ရွိလာတယ္။ ကိုယ္ရွဴသြင္းလိုက္တဲ့ ေလ ကေလးဟာ အခ်ိန္ပိုင္းအားျဖင့္ ရွည္ၾကာမႈရွိသလား၊ အခ်ိန္အားျဖင့္ တိုသလား၊ အရွည္ အတိုေလးပါ သတိထားမိလာတယ္။ အဲဒီႏွစ္ခု သဲသဲကြဲကြဲ ျဖစ္လာတဲ့ အသိဥာဏ္တစ္ခု တက္လာတယ္။

(ေလ့က်င့္စဥ္ တတိယ အဆင့္ )

အဲဒီလို တစ္ဆင့္တက္လာၿပီးေတာ့ ေနာက္မွာ ဘာသိဖို႕ ႀကိဳးစားရမလဲ၊ ကိုယ့္ရဲ႕ႀကိဳးစားမႈနဲ႕ အသိကေလးျမွင့္တင္ေပးရမယ္။ ဘာျမွင့္တင္ေပးရမလဲဆိုရင္
သဗၺကာယပဋိသံေဝဒီ အႆ သိႆာမီတ သိကၡတိ – အဲဒီစကားေလးသုံးထားတယ္။

သဗၺကာယပဋိသံေဝဒီ – သတိထားၿပီးေတာ့ ကာယအားလုံးကို သိရွိလွ်က္၊ ဒီေနရာမွာ အ႒ကထာဆရာရဲ႕ ရွင္းလင္းခ်က္၊ ပဋိသမိ ၻဒါမဂ္ ရဲ႕ ရွင္းလင္းခ်က္ကို မသိဘူးဆိုရင္ သဗၺကာယ -အရ တစ္ကိုယ္လုံးလို႔ မွတ္ယူစရာ ရွိတယ္။ ခႏၶာကိုယ္ တစ္ကိုယ္လုံး ၾကည္႕ေနရင္ အာနာပါနမဟုတ္ေတာ့ဘူး၊ အာနာပါနဆိုတာ ထြက္ေလ ဝင္ေလ ပဲ၊ ကိုယ္လုပ္တာက အာနာပါန၊ ၾကည္႕တာက တစ္ကိုယ္လုံးဆိုရင္ အာရုံေတြ လြဲမသြားေပဘူးလား၊ အဲဒါကို မမွန္ဘူးလို႕ သိရမယ္ေပါ့။

သဗၺကာယ- သဗၺ ဆိုတာ အလုံးစုံ၊ ကာယ ဆိုတာ အစု၊ ေဟာဒီ ဝင္ေလ ထြက္ေလ ေလးဟာ ကာယအစုကေလးပဲ၊ အဲဒီအစုေလးကို အကုန္သိေအာင္လုပ္တဲ့၊ အကုန္ဆိုတာ ေဟာဒီ ေလ ေလး စတင္လာပုံ၊ ေလေလး အဆုံးသတ္သြားပုံ၊ စတင္မႈနဲ႕ အဆုံးသတ္မႈရဲ႕ၾကားမွာ ျဖစ္ေပၚပုံ၊ ဆိုလိုတာက စ လယ္ ဆုံး သုံးမ်ိဳးစလုံး စဥ္ဆက္မျပတ္ သိတာကို သဗၺကာယပဋိသံေဝဒီ လို႕ေျပာတာ။ ဝင္ေလ ထြက္ေလ အားလုံး အစုအေဝးကို သိေအာင္ စ လယ္ ဆုံး သုံးမ်ိဳးလုံးကို သိေအာင္ ရွဴမယ္ဆိုၿပီး ႀကိဳးစားအားထုတ္ပါတဲ့။ သိကၡတိ – ႀကိဳးစားအားထုတ္ေပးတဲ့။

သဗၺကာယပဋိသံေဝဒီ အႆ သိႆာမီတိ သိကၡတိ၊ သဗၺကာယပဋိသံေဝဒီ ပႆ သိႆာမီတိ သိကၡတိ၊ – အာနာပါနရဲ႕ ကာယ body အစုအားလုံးကို စ လယ္ ဆုံး အားလုံးသိေအာင္ ရွဴသြင္းမယ္လို႕ ႀကိဳးစားပါ၊ ရွိဴက္ထုတ္မယ္လို႕ ႀကိဳးစားပါ၊ ဒါဟာ အားလုံးကို သိဖို႕အတြက္ ႀကိဳးစားခိုင္းတာ။

နံပါတ္ (၁) သေတာဝ အႆတိ၊ သေတာဝ ပႆတိ သေတာဝ – သတိထားၿပီး ရွဴ၊ သတိထားၿပီး ရွဴိက္တဲ့၊ ရွဴသြင္း၊ ရိွဴက္ထုတ္ သတိထားၿပီးလုပ္၊
နံပါတ္ (၂) အရွည္ အတို သိ
နံပါတ္ (၃) အာနာပါန အစ အလယ္ အဆုံး သုံးပါစလုံး သိေအာင္ႀကိဳးစားတဲ့၊

လူတစ္ဦးနဲ႕တဦး သတိစြမ္းအားတို႕၊ ဥာဏ္အရည္အေသြးတို႕ မတူတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ဒီအဆင့္ေရာက္ေအာင္ တစ္မိနစ္အတြင္း၊ တစ္ထိုင္အတြင္း၊ ဥာဏ္ရည္မထက္သူအတြက္ လနဲ႕ခ်ီ ၾကာရင္လည္းၾကာမယ္။ ပုဂၢိဳလ္နဲ႕ ဆိုင္တယ္လို႕ မွတ္ယူရမယ္။

(ေလ့က်င့္စဥ္ စတုတၳ အဆင့္)

ေနာက္တဆင့္တက္ၿပီး စဥ္းစားရမွာက ပႆမ ၻယံ ကာယသခၤါရံ အႆသိႆာမီတိ သိကၡ – ႀကိဳးစားရမယ္၊ ပႆမ ၻယံ – ၿငိမ္သြားေအာင္၊ ၿငိမ္းသြားေအာင္၊ ကာယသခၤါရ – ကာယကို ျပဳျပင္ေပးေနတဲ့အရာေလးဟာ ၿငိမ္သြားေအာင္၊ ၿငိမ္းသြားေအာင္ ရွဴသြင္းမယ္လို႕ ႀကိဳးစားပါတဲ့။

ကာယသခၤါရ – ဆိုတာ ဘာလဲလို႕ ေမးရင္ ကာယသခၤါရဆိုတာ ထြက္ေလ ဝင္ေလကိုပဲ ေျပာတယ္၊ တျခားဟာကို ေျပာတာ မဟုတ္ဘူး။ ဒီေနရာမွာလည္း ကာယသခၤါရကို အဓိပၸါယ္ေကာက္ေတြလြဲၿပီး ဖြင့္ဆိုေနတဲ့ တခ်ိဳ႕စာအုပ္ေတြရွိတယ္။ အထူးသျဖင့္ႏိုင္ငံျခားမွာ အဂၤလိပ္လိုျပန္တဲ့စာအုပ္ေတြမွာ မွားမွားယြင္းယြင္းေတြ အမ်ားႀကီးရွိတယ္။

စူဠေဝဒလႅသုတ္မွာ ပါတတ္ – အႆာပပႆာသာ ကာယာသခၤါေရာ – ဆိုတဲ့စကား ရွိတယ္၊ ထြက္ေလ ဝင္ေလကို ကာယသခၤ ါရလို႕ေခၚတာ။
သာမန္အာျဖင့္ေျပာရင္ သခၤ ါရဆိုတဲ့ အသံေလးၾကားလိုက္တာနဲ႕ အမ်ားက ဘာထင္တုန္းဆိုရင္ မၿမဲတဲ့သေဘာကို သြားေတြးတယ္။ အဲဒါေတြ မဟုတ္ဘူးတဲ့။ ကာယသခၤ ါရ ဆိုတာ ဒီေနရာမွာ ကိုယ္လုပ္ေနတဲ့ ကမၼ႒ာန္းအာရုံက ဘာလဲ၊ အာရုံကေနတျခားမထြက္သြားဖို႕ အေရးႀကီးဆုံးပဲ၊ ကိုယ္လုပ္ေနတာက အာနာပါန၊ အားလုံးဟာ အာနာပါနနဲ႕ သက္ဆိုင္တာခ်ည္းပဲ မွတ္ရမယ္၊ အဲဒီ ရွိဴက္သြင္းေနတဲ့ ေလကေလးဟာလည္း ကာယသခၤ ါရ၊ အဲဒီ ကာယသခၤ ါရ – ေလကေလး သိမ္ေမြ႕ၿပီးေတာ့ သြားေအာင္ ရွဴမယ္-ရွိဴက္မယ္လို႕ ႀကိဳးစားပါတဲ့။
တရားအာထုတ္ပါ မ်ားလို႕ရွိရင္ ရွဴမွရွဴရဲ႕လားလို႕ထင္ရေလာက္ေအာင္ ျငင္သာသြားတယ္၊ ထြက္ေလ ဝင္ေလေလး သိပ္ၿငိမ္သက္သြားသည္ အထိ သိေအာင္ႀကိဳးစားပါတဲ့၊ ေဟာဒီအဆင့္ ေလးဆင့္ကို မဟာသတ္ပ႒ာနသုတ္မွာ ေဟာတာ။

တျခားသုတၱန္ေတြမွာက်ေတာ့ ၁၆ ဆင့္ထိ ေဟာတာရွိတယ္။ အ႒ကထာမွာ ေရးထားတာက ကမၼ႒ာန္းစၿပီး အားထုတ္တဲ့ beginner ေတြအတြက္ ဒီ ၄ ခုက အဓိကက်တယ္၊ က်န္တာေတြကေတာ့ ေဝဒနာႏုပႆနာ၊ စိတၱာႏုပႆနာ၊ ဓမၼာႏုပႆနာေတြနဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး စ်ာန္ရတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြအတြက္ အျခားအာရုံေတြနဲ႕ ဆက္စပ္ၿပီးေတာ့ ေဟာတာပါတဲ့၊ အာနာပါန စ-အားထုတ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြကေတာ့ ဒီ ၄ ခ်က္ လုပ္ဖို႕ အင္မတန္မွ အေရးႀကီးပါတယ္။

ဒီထက္ျပည္႕ျပည္႕စုံစုံကေတာ့ ဝိသုဒၶိမဂ္မွာ လာတဲ့အတိုင္း အာနာပါနႆတိကို မွတ္ၾကရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါက ဒီသုတၱန္မွာေဟာပုံအတိုင္း ဒါေလ့က်င့္တာ၊ စတုတၳအဆင့္အထိေအာင္ သိမ္ေမြ႕လွတဲ့ ကာယသခၤ ါရ ထြက္ေလ ဝင္ေလေလး ျဖစ္လာၿပီဆိုရင္ သမာဓိစြမ္းအားေတြလည္း တက္လာၿပီ၊ ဥာဏ္စြမ္းအားေတြလည္း တက္လာၿပီ၊ သတိေတြလည္း ေကာင္းလာၿပီ။ ေကာင္းလာတဲ့အခါ ဒီအာရုံေလးကို
အဇၥ်တၱံ ဝါ ကာေယ ကာယာႏုပႆီ ဝိဟရတိ – ျမတ္စြာဘုရားက ဆက္ေဟာတယ္၊ အဇၶတၱကာယကိုလည္း ဆက္ၿပီးရွဴလိုက္ပါဦးတဲ့၊
ဗဟိဒၶါ ဝါ ကာေယ ကာယႏုပႆီ ဝိဟရတိ -တဲ့၊ ဗဟိဒၶကာယဆိုတဲ့ ေနရာမွာ အ႒ကထာဆရာရဲ႕ ဖြင့္ပုံက (အဇၥ်တၱကာယ) က မိမိရဲ႕ထြက္ေလဝင္ေလကို ရွဴတာ ၊ (ဗဟိဒၶကာယ) သူတပါးရဲ႕ ထြက္ေလဝင္ေလကို ရွဴတာ၊ ဒါက စြမ္းရည္ထက္လာရင္ သူတစ္ပါးရဲ႕ ထြက္ေလ ဝင္ေလကို ရွဴႏိုင္တဲ့သေဘာကို ေျပာတာ ျဖစ္မယ္။
ဒီလိုလည္း ျဖစ္ႏိုင္တယ္၊ ထြက္ေလဝင္ေလက ဗဟိဒၶ၊ ၽြွတ္ေနတဲ့စိတ္က အဇၥ်တၱ၊ အဲဒါကိုလည္း ရွဴလို႕ရတယ္၊ ထြက္ေလဝင္ေလတင္ သိတာမဟုတ္ဘူး၊ အဆင့္ျမင့္လာလို႕ရွိရင္ သိတဲ့စိတ္ကိုလည္း ေနာက္စိတ္လို႕ သိတယ္၊ ထြက္ေလဝင္ေလကို ရွဴေနတဲ့စိတ္ကိုလည္း ေနာက္စိတ္တစ္ခုက ထပ္ၿပီးေတာ့ ရွဴေပးတယ္။ ပထမေတာ့ ရွဴတဲ့ အာရုံေလးတစ္ခုကိုပဲ သိတယ္။ ေနာင္ေလ့က်င့္လာတဲ့ အခါက်ေတာ့ အရွဴခံေနတဲ့ အာရုံေလးကိုလည္း သိတယ္၊ ရွဴတဲ့ စိတ္ကေလးကိုလည္း သိလာတယ္ ဆိုေတာ့ ႏွစ္ခု ျဖစ္သြားတယ္၊
ဝိသုဒၶိမဂ္အ႒ကထာမွာ – ဉာတၪၥ ဉာဏၪၥ ဥေဘာပိ ဝိပႆတိ – တဲ့၊ ဉာတ ဆိုတာ သိစရာအာရုံေလးကို ရွူတယ္၊ ဉာဏဆိုတာ သိတဲ့ဉာဏ္ကေလးကိုလည္း ရွဴတယ္တဲ့၊ ႏွစ္ခုရွဴတယ္၊ ထြက္ေလဝင္ေလကို ရွဴေနတယ္ဆိုရင္ ထြက္ေလဝင္ေလကိုလည္း ရွဴႏိုင္တယ္၊ ထြက္ေလဝင္ေလကို သိေနတဲ့ အသိဉာဏ္ကိုလည္း ရွဴလို႕ မရႏိုင္ဘူးလား၊ ရတယ္။

အဲဒီေတာ့ ထြက္ေလဝင္ေလရွဴတာကို သိလိုက္တဲ့အခါက်ေတာ့ အဇၥ်တၱ၊ ထြက္ေလဝင္ေလဆိုတဲ့အာရုံကို ရွဴတာက်ေတာ့ ဗဟိဒၶ၊ အဲဒီႏွစ္ခုကို တစ္လွည္႕စီတစ္လွည္႕စီ ရွဴတဲ့အခါက်ေတာ့ အဇၥ်တၱဗဟိဒၶါ ဝါ ကာေယ ကာယာႏုပႆီ ဝိဟရတိ တဲ့၊ တစ္လွည္႕စီ အဇၥ်တၱကို ရွဴလိုက္၊ ဗဟိဒၶကို ရွဴလိုက္ဆိုေတာ့ အာရုံခ်င္းက ကပ္ခါသီခါေလးတင္ ေျပာင္းတာ၊ ထြက္ေလဝင္ေလကေနခြါ မသြားဘူး၊ ထြက္ေလဝင္ေလဆိုတဲ့ အာရုံကိုလည္း ရွဴတယ္၊ အဲဒီအာရုံကို သိတဲ့ စိတ္ကေလးကလည္း တစ္ဖက္က ရွဴလိုက္တယ္ဆိုေတာ့ အဲဒီလိုမ်ား အဓိပၸါယ္ယူရင္ ပိုၿပီးေတာ့ေကာင္းမယ္ထင္တယ္၊ ဒါက ဘုန္းဘုန္းရဲ႕ ကိုယ္ပိုင္ထင္ျမင္ခ်က္ေနာ္၊ စာထဲမွာ ဒီလိုေတာ့ မပါဘူး။ အဲဒီလိုအဓိပၸါယ္ မွတ္ယူမယ္ဆိုရင္ အဇၥ်တၱဗဟိဒၶ အာယတန ယူပုံေလးနဲ႕ ကိုက္တယ္ေပါ့၊ ၿပီးေတာ့ သူမ်ားရဲ႕ ထြက္ေလ ဝင္ေလ သြားရွဴရာလည္း မလိုဘူး။ အဲဒီေနရာ ဋီကာဖြင့္ဆိုမႈကို ၾကည္႕တဲ့အခါ အဇၥ်တၱ ဗဟိဒၥဆိုတာ ျဖစ္ႏိုင္ေခ်ေလးေတြကို ထည္႕ေျပာတာပါတဲ့၊ သူမ်ားရဲ႕ထြက္ေလ ဝင္ေလကို သြားရွဴလို႕ သမထဆိုတာေတာင္ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူးလို႕ ေရးထားတယ္။ သမထမျဖစ္ႏိုင္ဘူးဆိုတာ၊ သမာဓိမရႏိုင္ဘူးလို႕ေျပာတာ၊ အဲဒီေတာ့ ခုနအဓပၸါယ္ကိုယူရင္ အင္မတန္မွ ဆီေလ်ာ္စရာရွိတယ္ေပါ့၊ တခ်ိဳ႕ စာကို အဓိကထားရင္ စာထဲမပါရင္ အျငင္းပြားစရာျဖစ္တယ္၊ တရားကေတာ့ မမွားဘူးေပါ့၊ ႏွစ္ခုလုံး ရွဴတာခ်ည္းပဲ၊ သို႕ေသာ္ စာအဓိပၸါယ္က ဒီလိုဆိုလိုတာလား၊ ဆိုလိုတာ မဟုတ္ဘူးလား၊ ဒီေလာက္ဘဲ ေျပာစရာ ရွိတယ္ေပါ့။

ဝိပႆနာဘက္ ကူးပုံ

ဒီအာနာပါန – ထြက္ေလဝင္ေလနဲ႕ ပက္သက္လာရင္ အဇၥ်တၱ ထြက္ေလဝင္ေလပဲ ျဖစ္ေစ၊ ဗဟိဒၶ ထြက္ေလဝင္ေလပဲျဖစ္ေစ အဲဒီ ကာယေလးေတြကို ရွဴမွတ္ၿပီး ေနလိုက္တဲ့အခါ ဘာေတြတိုးျမွင့္ၿပီးေတာ့ သိလာသလဲ၊ ဝိပႆနာဘက္ ဘာေတြကူးသြားသလဲဆိုေတာ့ ထြက္ေလဝင္ေလ ရွဴရင္းကေန – သမုဒယဓမၼာႏုပႆီဝါ – ျဖစ္ေစတတ္တဲ့ အေၾကာင္းတရားေလးကိုလည္း သိလာတယ္၊ ဝယဓမၼာႏုပႆီ ဝါ – ပ်က္သြားတဲ့ အေၾကာင္းတရားေလးကိုလည္း သိလာတယ္၊ ဒါ အ႒ကထာအဆို၊ သမုဒယဓမၼာႏုပႆီ ဆိုတာ ျဖစ္ေၾကာင္းတရားကိုလည္း သိတယ္၊ ဝယဓမၼာႏုပႆီ ဆိုတာ ပ်က္ေၾကာင္းတရားကိုလည္း သိတယ္။ ဒီေနရာမွာ မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက – သမုဒယဓမၼာႏုပႆီ ဝါ ဝယဓမၼာႏုပႆီ ဝါ -ကို အာနာပါနနဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး ျဖစ္လာတာလည္းေတြ႕တယ္၊ ပ်က္တာလည္း ေတြ႕တယ္၊ ျဖစ္ ပ်က္ျမင္တာကို ေျပာတာေတာ္၊ ဆရာေတာ္ႀကီး စကားဟာလည္း စာထဲ မပါေပမယ့္လို႕ သင္ေလ်ာ္တဲ့ စကားတစ္ခုပဲ။ ဒီလိုလည္း ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္လို႕ မဟာစည္ဆရာေတာ္ႀကီးက သူ႕စာအုပ္မွာ ေရးထားတာ ရွိတယ္။
သမုဒယဓမၼာႏုပႆီ ဝါ – ျဖစ္မႈသေဘာကိုလည္း သိလာတယ္၊ ဝယဓမၼာႏုပႆီ ဝါ – ပ်က္မႈသေဘာကိုလည္း သိတယ္၊ ဝိပႆနာဉာဏ္ဝင္လာတာကို ေျပာတာ၊ ဒီ အာနာပါနေလးဟာလည္း ဝါေယာကာယျဖစ္သည္႕အတြက္ေၾကာင့္ ျဖစ္ၿပီးရင္ ပ်င္တဲ့သေဘာရွိတယ္၊ အဲဒါကို သိတယ္၊ အသိဉာဏ္ေတြဟာ ရင့္လာတယ္၊ တက္တက္လာတယ္ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ကို ေျပာတာ။
အဲဒီလို စိတ္ကို ထြက္ေလဝင္ေလနဲ႕ ေလ့က်င့္လိုက္တဲ့ အခါ အသိဉာဏ္ စြမ္းအားေတြ တက္လာၿပီးေတာ့ ေနာက္ဆုံက်ေတာ့ သူ႕မွာ ကာယဆိုတဲ့ အသိဘဲ က်န္ေတာ့တယ္၊ ငါ အေနနဲ႕ ရွိေနတာ မဟုတ္ဘူး၊ ငါ ဥစၥာဆိုၿပီး ရွိေနတာ မဟုတ္ဘူး၊ ကာယ အေနနဲ႕ ရွိေနတယ္ဆိုတာေလးကို အဲဒီ ကာယေလးေပၚမွာ သတိစြမ္းအားေတြ ျဖစ္ေနတယ္၊ ဉာဏ္စြမ္းအားေတြျဖစ္ေနတယ္၊ သတိဉာဏ္ ျဖစ္မႈထက္ ပိုၿပီးေတာ မထင္မွတ္ေတာ့ဘူးတဲ့၊ ဒီ ကာယေလး ရွိေနတယ္ ဆိုတဲ့အေပၚမွာ သူက သတိေလးျဖစ္ေနတယ္။ ဉာဏ္ေလးျဖစ္ေနတယ္။ အဲဒီ သတိဉာဏ္ျဖစ္ေနတဲ့အေပၚမွာ ကာယနဲ႕ပတ္သက္ၿပီး တဏွာဆိုတဲ့အေတြးေတြလည္း မလာဘူး၊ မွားယြင္းတဲ့ မိစာၦဒိ႒ိ အေတြးေတြလည္း မလာဘူး၊ တဏွာအေတြးက ဘာတုန္းဆိုရင္ ငါ့ရဲ႕ထြက္ေလေလး၊ အို အသက္ရွဴလို႕ ေကာင္းလိုက္တာ၊ ရွိဴက္လို႕ ေကာင္းလိုက္တာ၊ ဆိုတဲ့ အေတြးေတြ၊ ဒါမ်ိဳးေတြ မလာေတာ့ဘူး၊ ငါ့ဟာဆိုတဲ့ အေတြးေတြ မလာေတာ့ဘူး။

နစ ေကေက ကိၪၥိ ဥပါဒိယတိ

ေနာက္ၿပီးေတာ့ ဒီထက္ေလဝင္ေလေလးကို အတၱဆိုတဲ့ အရာေလးက လုပ္ေဆာင္ေနပါလားဆိုတဲ့ အေတြးလည္း မလာေတာ့ဘူး၊ မိစာၦဒိ႒ိအေတြးေရာ၊ တဏွာအေတြးေရာ ဒီႏွစ္ခုလုံးဟာ လုံးဝ မလာႏိုင္ေတာ့ဘူးတဲ့၊ န စ ေလာေက ကိၪၥိ ဥပါဒိယတိ တဲ့၊ ထြက္ေလဝင္ေလကို သိေနတာနဲ႕ သတိကပ္ေနတာကလြဲၿပီး ဘယ္အရာကိုမွ တဏွာနဲ႕ျဖစ္ေစ မိစာၦဒိ႒ိနဲ႕ျဖစ္ေစ စြဲမွတ္ထားတာ မက်န္ေတာ့ဘူးတဲ့၊ ဆိုလိုတာက အစြဲေတြ ျပဳတ္သြားတယ္၊ ဒီလိုေလ့က်င့္လိုက္ရင္ တဏွာဒိ႒ိေတြ ဖယ္ရွားၿပိးေတာ့ အစြဲေတြျပဳတ္သြားမယ္တဲ့၊ အဲဒီလို အစြဲျပဳတ္သြားရင္ အာနာပါနက်င့္စဥ္ တစ္ခု ေအာင္ျမင္သြားၿပီလို႕ ေျပာတာ။

~~~~~~~~
(၂) ဣရိယာပထ
~~~~~~~~

အဲဒီအတိုင္းပဲ အျခားအာရုံေတြနဲ႕လည္း ေလ့က်င့္ရမယ္တဲ့၊ ဣရိယာပထအဗၺ . ေလ်ာင္း၊ ထိုင္၊ ရပ္၊ သြား ေလးပါး ဣရိယာပုတ္ေတြကို အာရုံစိုက္ၿပီး သတိကပ္ေန၊ ဉာဏ္နဲ႕ ဆင္ျခင္သုံးသပ္ေန၊ ခုနလိုပဲ က်င့္စဥ္ေတြ အတူတူပဲ၊ သတိကပ္ၿပီး ေလ့က်င့္ေနတဲ့အခါမွာ အဇၥ်တၱကာယနဲ႕ ေလ့က်င့္မယ္၊ ဗဟိဒၶကာယနဲ႕ ေလ့က်င့္မယ္၊ အဇၥ်တၱဗဟိဒၶကာယနဲ႕ ေလ့က်င့္မယ္၊ေလ့က်င့္ပါမ်ားလာတဲ့အခါက်ေတာ့ မၿမဲတဲ့သေဘာေတြ ေတြ႕လာမယ္၊ ပ်က္တဲ့ သေဘာေတြ ေတြ႕လာမယ္၊ ျဖစ္တဲ့ သေဘာေတြ ေတြ႕လာမယ္၊ ျဖစ္တာ ပ်က္တာ ေတြ႕ျမင္လာမယ္၊ ျမင္လာရင္ သဘာဝတရား တစ္ခုအေနနဲ႕သာ ရွိတယ္ဆိုတာ သတိေရာ ဉာဏ္ေရာ ျဖစ္ေနတယ္၊ တဏွာအေတြး ဒိ႒ိအေတြးေတြ မလာေတာ့ဘူး၊ လြတ္သြားၿပီတဲ့၊ ေလာကႀကီးအေပၚမွာ အာလုံးဟာတြယ္တာမႈေတြ လြတ္သြားၿပီ၊ ဒါက ဣရိယာပထပဗၺ။

~~~~~~~~
(၃) သမၸဇညပဗၺ
~~~~~~~~

အေသးစားလႈပ္ရွားမႈေတြက်ေတာ့ အသေမၼာဟ သမၸဇညျဖင့္ သိရမယ္၊ အသေမၼာဟ သမၸဇည ဆိုတာ မေတြေဝဘူးတဲ့၊

~~~~~~~~
(၄) ပဋိကူလ မနသိကာရပဗၺ
~~~~~~~~

ေနာက္တစ္ခုက်င့္ပုံက ပဋိကူလ မနသိကာရ ဆိုတာပဲ၊ ခႏၶာကိုယ္ထဲမွာရွိတဲ့ ရြံစရာေတြကို ေတြးမယ္၊ ခႏၶကိုယ္ႀကီၚမွာ ရွိတဲ့ ၃၂ ေကာ႒ာသေတြကို တစ္ခုခ်င္း တစ္ခုခ်င္း စဥ္းစားၿပီး စိတ္ကေလးဟာ အဲဒီကာယလို႕ဆိုတဲ့ ၃၂ မ်ိဳးေပၚမွာပဲ လွည္႕လည္ၿပီးေတာ့ သတိစြမ္းအားေတြ ဉာဏ္စြမ္းအားေတြ တက္လာၿပီဆိုရင္ ခုနေျပာတဲ့ ကာယေပၚမွာ သတိနဲ႕ ဉာဏ္ေတြထက္လာတယ္၊ ဒီ႒ိအေတြးေတြ တဏွာ အေတြးေတြ ဝင္မလာဘူး၊ ေလာကႀကီး တစ္ခုလုံးအေပၚမွာ ဘယ္အေပၚမွာမွ မစြဲလန္းေတာ့၊ စိတ္ကေလး လြတ္ေျမာက္သြားတယ္၊

~~~~~~~~
(၅) ဓာတု မနသိကာရအဗၺ –
~~~~~~~~

ေနာက္တစ္ခုက ဓာတု မနသိကာရ – ဓာတ္ႀကီးေလးပါးကိုႏွလုံးသြင္း ဆင္ျခင္ျခင္း၊ ခႏၶာကိုယ္ႀကီးကို အရွိအတိုင္း ဓာတ္ႀကီး ၄ ပါး ခြဲၾကည္႕လိုက္၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ၾကည္႕လိုက္ေပါ့၊ ခႏၶာကိုယ္ႀကီး ဘာေတြနဲ႕ တည္ေဆာက္ထားတယ္၊ အရိုးေပၚမွာ အသားေတြ တင္ၿပီး ပေရေတြ ႂကြက္သားေတြနဲ႕ ထိန္းထားတာ မဟုတ္လား၊ ခႏၶာကိုယ္ဆိုတာ အရိုးအိမ္ႀကီးပဲ၊ အဲဒီအရိုးအိမ္ႀကီးမွာ အသားေတြထည္႕၊ ထည္႕ၿပီးတဲ့အခါ အေပၚက အေရေလးနဲ႕ ပတ္ခ်ဳပ္ထားတာ၊ တစ္ခုနဲ႕ တစ္ခု အေၾကာေတြနဲ႕ ဆိုင္းထားတာ၊ ႀကိဳးေလးေတြ ခ်ည္ထားတာနဲ႕ အတူတူပဲ။ အဲဒီ အရိုးအိမ္ႀကီးဟာ ပကတိအိမ္ႀကီး တည္ေဆာက္ထားတာနဲ႕ အင္မတန္တူတယ္၊ ခႏၶာအိမ္ႀကီးမွာ အမာခံတည္ေဆာက္ထားတာ အရိုးေတြနဲ႕ တည္ေဆာက္ၿပီးေတာ့ အသားေတြ အေၾကာေတြနဲ႕ ထိန္းညွိၿပီးထားတဲ့ ခႏၶာကိုယ္ႀကီးတဲ့၊ အဲဒီထဲမွာ ဘာေတြ ထည္႕ထားတုံးဆိုရင္ အပူေငြ႕ေတြေကာ ထည္႕မထားဘူလား၊ Heating System ဆုိတာ အဲဒီအထဲမွာ ရွိၿပီးသားတဲ့၊ ခႏၶာကိုယ္ႀကီးရဲ႕ အပူေတြ၊ တရားနာတဲ့ေနရာမွာ ထိုင္ေနတဲ့ သူေတြ ထသြားရင္ အဲဒီေနရာမွာ အပူေငြ႕ မက်န္ထဲ့ဘူးလား၊ က်န္ရစ္တယ္။ Heating System ခႏၶာကိုယ္ထဲမွာ ရွိၿပီးသား၊ အဲဒါေတြက ေတေဇာေတြ၊
ဝါေယာတဲ့ – အသက္ရွဴသြင္းေနတာတို႕၊ ေသြးေတြလည္ပတ္ေနတာတို႕၊ ေလစြမ္းအားေတြနဲ႕ လႈပ္ရွားေနတာတို႕ေတြ႕ရမယ္။ ခႏၶာကိုယ္ႀကီး အေနအထားကို တစ္ခုစီ တစ္ခုစီ စဥ္းစားလိုက္ရင္ ပထဝီလည္းေတြ႕ရတယ္၊ အာေပါလည္း ေတြ႕ရတယ္၊ ဝါေယာလည္း ေတြ႕ရတယ္၊ ေတေဇာ ဝါေယာကလြဲၿပီး တျခား အရာ မေတြ႕ရေတာ့ေအာင္ ခႏၶာကိုယ္ႀကီး ေပ်ာက္သြားေအာင္ ရႈမွတ္ရမယ္တဲ့။

အဲဒီလိုပဲ ခႏၶာကိုယ္ကို ပထဝိ အာေပါ ေတေဇာ ဝါေယာဆိုတတဲ့ ဓာတ္ႀကီး ၄ ပါးနဲ႕ ဖ်က္ခ်လိုက္ရင္ ဒါက ပထဝီ၊ ဒါက ဝါေယာ၊ ဒါက ေတေဇာ၊ ဒီေလာက္ပဲျမင္ေတာ့ လူသ႑န္ေပ်ာက္သြားၿပီဆိုရင္ ခုနကလို သတိစြမ္းအားေတြ ဉာဏ္စြမ္းအားေတြ ထက္လာလို႕ တဏွာအေတြး ဒိ႒ိအေတြးေတြ လုံးဝ မရွိေတာ့ဘူတဲ့၊ အဲဒီလို လုံးဝမရွိေတာ့ရင္ ေလာကႀကီးတစ္ခုလုံးမွာ စြဲလမ္းမႈေတြကင္းလြတ္သြားႏိုင္ပါတယ္။

~~~~~~~~
(၆) နဝသိဝထိကပဗၺ
~~~~~~~~

သခၤ်ဳိင္းနဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး ေဟာတာက အေလာင္းေကာင္ေတြနဲ႕ ပတ္သက္သြားတယ္။
(၁) လူေတြ အနိစၥေရာက္သြားတဲ့အခါ ၂ ရက္ ၃ ရက္ ၾကာတဲ့အခါ ေရာင္ေဖာလာၿပီး ျပည္ေတြနဲ႕ ပုပ္ပြေနတဲ့ အေလာင္းေကာင္ႀကီးေတြကိုၾကည္႕ၿပီး – ေအာ္ ငါ့ခႏၶာကိုယ္ႀကီးဟာလည္း ဒါမ်ိဳးျဖစ္မွာပဲ၊ ဒီသေဘာရွိတယ္၊ ငါလည္း ဒီသေဘာကို မေက်ာ္လႊားႏိုင္ဘူး – လို႕ ဒီလိုစဥ္းစားပါတဲ့၊ ဒါ ကမၼ႒ာန္း အားထုတ္တာပဲေနာ္၊

(၂) သိဝထိက – ဆိုတာ သခ်ၤဳ ိင္း၊ သခၤ်ဳိင္းမွာ ေရာက္ေနတဲ့ အေလာင္းေကာင္နဲ႕ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ႏႈိင္းယွဥ္ၿပီး ၾကည္႕တာ၊ – အယံ ပိ ကာေယာ ႒ဝံဘာဝီ -တဲ့၊ ငါ့ခႏၶာႀကီးလည္း ဒီလိုသေဘာရွိတယ္၊ ဧဝံဓေမၼာ -ဒီသေဘာရွိေနတယ္၊ ဧဝံဘာဝီ – ဒါမ်ိဳးျဖစ္ဦးမွာပဲ၊ ဧဝံ အနတိကၠေမာ – ဒီအေျခအေနမ်ိဳးကို မလြန္ဆန္ႏိုင္ဘူးဆိုတာ၊ ဒီလို ဆင္ျခင္စဥ္းစားပါတဲ့၊ အဲဒီလို ေတြးလိုက္ရင္ ခုနလိုပဲ တဏွာအေတြးလည္း မလာဘူး၊ ဒိ႒ိအေတြးေတြလည္း မလာဘူး၊ အသိဉာဏ္ေတြ သတိေတြထက္ၿပီး ေလာကမွာ တြယ္တာစရာေတြ မရွိေတာ့ဘူး၊ ဒါက ပုံမပ်က္ေသးတဲ့ ခႏၶာကိုယ္ရုပ္အေလာင္း

(၃) အရိုး၊ ပုံပ်က္သြားတဲ့ လူ႕သ႑န္ Skeleton နဲ႕ ပတ္သက္တာ ၇ ခု၊ အရိုးဘဝေရာက္သြားတဲ့အခါ အဲဒီ အရိုးေပၚမွာ အသားေလးေတြ အေသြးေလးေတြ အေၾကာေလးေတြ ဆိုင္းထားၿပီး ပုံမပ်က္ေသးတဲ့ အရိုးစုက တစ္ခု၊

(၄) ေနာက္တစ္ခါ အသားမရွိေတာ့ဘူး၊ ေသြးေလးေတြ လူးၿပီးတဲ့ေနတဲ့ အရိုးစု တစ္ခု။
(၅) ေနာက္တစ္ခါ အရိုးစုမွာ အသားေတြ အေသြးေတြ လုံးဝမရွိေတာ့ဘူး၊ အေၾကာေလးနဲ႕ပဲ ဆိုင္းထားတဲ့ အရိုးစုက တစ္ခု။
(၆) လက္တျခား၊ ေျခတျခား၊ ေခါင္းတျခား တျခားစီျဖစ္ၿပီးေတာ့ ဗလႏွံ႔က်ဲေနတဲ့ အရိုးစုက တစ္ခု၊
(၇) အဲဒီလို အႏွံ႕အျပားျဖစ္ေနရုံတင္မကဘူး ႏွစ္ၾကာလာတဲ့အခါ အရိုးက အေရာက္ေျပာင္းသြားတယ္၊ ေနပူလိုက္ မိုးရြာလိုက္ဆိုေတာ့ အရိုးစုေတြဟာ ေဖြးဆြတ္ၿပီးေတာ ေနတယ္၊ အေရာင္ေျပာင္သြားတဲ့ အရိုးစုက တစ္ခု၊
(၈) ေနာက္ ႏွစ္ၾကာၿပီး ၃ ႏွစ္ ၃ မိုး ၾကာလာတဲ့အခါ အရိုးေတြက ေဆြးသြားတယ္၊ အဲဒီလို ေဆြးေနတဲ့ အရိုးစုက တစ္ခု၊

ဆိုၿပီးေတာ့ ေပါင္းလိုက္တဲ့အခါ အဲဒီအရိုးစု ၇ ခုတဲ့၊ ခုနကက ပုံပ်က္ အေလာင္းေကာင္က ၂ ခု၊ အဲဒါေတြ ေပါင္းလိုက္တဲ့အခါ ၉ ခု၊

အဲဒီ ၉ ခု ရႈနည္းက ဒီအတိုင္းပါပဲ၊ ငါ့ခႏၶာကိုယ္ႀကီးဟာလည္း ဒါမ်ိဳးျဖစ္ဦးမွာပဲ၊ ဒီအေျခအေနမ်ိဳးက မလြန္ေျမာက္ေသးဘူး၊ ဒါမ်ိဳးဆင္ျခင္စဥ္းလို႕ သတိစြမ္းအား၊ ဉာဏ္စြမ္းအားေတြ ထက္လာရင္ တဏွာအေတြးေတြ မလာေတာ့ဘူး။ ဒိ႒ိအေတြးေတြလည္း မလာေတာ့ဘူး၊

အနိႆိေတာ စ ဝိဟရတိ – တဏွာအေတြးနဲ႕ မတြဲေတာ့ဘူး၊ န စ ကိၪၥိ ေလာေက ဥပါဒိယတိ – ေလာကႀကီးမွာ စြဲလန္းမႈဆိုတာ မရွိေတာ့ တဏွာနဲ႕လည္း မတြယ္ေတာ့ဘူး၊ ဒိ႒ိအျမင္နဲ႕လည္း မစံဲလန္းေတာ့ဘူၚ၊ ဥပါဒါန္တရားေတြ လုံးဝကၽြတ္လြတ္သြားၿပီၚ လြတ္ေျမာက္တဲ့ စိတ္ အေျခအေနကို ေရာက္သြားပါတယ္။

အာလုံးေပါင္းလိုက္တဲ့အခါ ၁၄ ခု၊ ကာယႏုပႆနာနဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး ျမတ္စြာဘုရားက မဟာသတိပ႒ာနသုတ္မွာ ကမၼ႒ာန္း ၁၄ ခု ေပးထားပါတယ္။ ဘယ္ကမၼ႒ာန္းလမ္းေၾကာင္းကပဲသြားသြား ေနာက္ဆုံးမွာ အတြယ္အတာေတြ ကင္းျပတ္ၿပီး နဗၺာန္ဆိုတဲ့ အၿငိမ္းဓါတ္ကို ရေစတာခ်ည္းပဲတဲ့၊ ဒါေၾကာင့္မို႕ နည္းမွန္လမ္းမွန္က်င့္ႀကံႀကိဳးကုတ္အာထုတ္မယ္ဆုိရင္ မွန္ကန္သည္႕က်င့္စဥ္ျဖစ္သည္႕အတြက္ေၾကာင့္ လိုအပ္တဲ့အက်ိဳးေက်းဇူးေတြ ရၾကမွာျဖစ္တယ္။

Ref: https://www.facebook.com/dhammadownload/media_set?set=a.10203950488910308.1073741975.1464856977&type=3

Leave a comment